img

Паспорт району

Районна рада

Зараз на сайті:

На даний момент 58 гостей на сайті

Інтернет-ресурси

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Брусилівське відділення Коростишівської ОДПІ
Порядок декларування доходів фізичних осіб за 2015 рік PDF Друк
Організації і установи - Брусилівське відділення Коростишівської ОДПІ
Написав Administrator   
Вівторок, 19 січня 2016, 15:05

Коростишівська ОДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», що зареєстрований Міністерством юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743 (далі – Наказ №859), затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – нова форма декларації), що вводиться в дію з 1 січня 2016 року.

Таким чином, фізичі особи – платники податків (далі – ФО ПП), стосовно доходів, отриманих у 2015 році, повинні надати до податкових інспекцій за своєю податковою адресою (місцем проживання, за яким ФО береться на облік як платник податку контролюючому органі) декларацію про майновий стан і доходи за новою формою.

У зв’язку з набранням чинності з 01.01.2015 норми Закону України від 28.12.2014 №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) щодо поширення на ФО порядку оподаткування військовим збором, нова форма декларації передбачає визначення податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Слід зазначити, що відповідно до підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Кодексу.

Ставка військового збору складає 1,5 відсотків об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (підпункт 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

При цьому, нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Кодексу (підпункт 1.4 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу). Підпунктом 168.2.1 пункту 168.2 статті 168 Кодексу передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з такик доходів.

Отже, при отриманні доходів від особи, яка не є податковим агентом, та іноземних доходів платник податків повинен разом зі визначенням податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб визначити зобов’язання з військового збору. У графі 7 розділу 2 та рядку 24.1 нової форми декларації вказуються суми військового збору, що підлягають сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року.

Крім того, платник податків самостійно у рядку 8 розділу І нової форми декларації визначає категорію:

  • громадянин;
  • особа, яка проводить незалежну професійну діяльність;
  • підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

Строки подання декларації залежать від обраної категорії платника, а саме:

  • громадянин та особа, яка проводить незалежну професійну діяльність, – до 1 травня року, що настає за звітним (за звітний період 2015 рік останній день подання звітності – 03.05.2016);
  • підприємець – протягрм 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року) (за звітний період 2015 рік останній день подання звітності – 09.02.2016).

Одним із нововведень є зазначення платниками податків відомостей щодо отриманих доходів, які не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (стаття 165 Кодексу), та загальної річної суми доходу.

Зазначаємо, що стосовно доходів, отриманих у 2015 році, застосовуються наступні ставки податку на доходи фізичних осіб:

  • 15 відсотків бази оподаткування – щодо доходів (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.6 статті 167 Кодексу), які не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року;
  • 20 відсотків, – якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення. Самозайняті особи застосовують ставку 20 відсотків до частини середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати;
  • подвійна ставка податку (30 або 40 відсотків) – до доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшів, призів у лотерею, грошові виграші у спортивних змаганнях) на користь резидентів або нерезидентів;
  • 20 відсотків – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу). Перелік пасивних доходів визначено підпунктом 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, до яких, зокрема, відноситься інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;
  • 5 та 0 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу, зокрема, при операціях з успадкування (дарування) та операціях з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна.

При декларуванні доходів за результатами 2015 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, становить 1218 гривень.

 

Неоподатковуваний розмір добових у 2016 році.

Коростишівська ОДПІ повідомляє, щодо обкладеного ПДФО доходу платника податку, як і раніше, не включаються добові витрати в межах території України — не більш як 0,2 розміру мінзарплати, установленої законом станом на 1 січня податкового (звітного) року, у розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон — не вище 0,75 розміру мінзарплати (пп. 170.9.1 ПКУ).

Тобто такий неоподатковуваний розмір добових у 2016 році становить 275,60 грн — для відряджень по Україні та 1033,50 грн — для закордонних відряджень.

Для добових витрат, які не оподатковуються,  також залишилася обов’язкова умова щодо підтвердження зв’язку відрядження з господарською діяльністю підприємства.

За наявності підтвердних документів немає обмежень для визнання витрат, понесених у відрядженні, згідно з П(С)БО 16 «Витрати». А отже, такі витрати впливають на фінрезультат.

Сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад установлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та, відповідно, відображається у формі № 1ДФ як додаткове благо з ознакою доходу «126».

 

З бази обкладення ПДВ виключено акциз

 

Закон України № 909-VIII від 24.12.2015 р, який набрав чинності з 1 січня 2016 року  вніс важливу зміну до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу.

Нагадаємо, що цей пункт визначає базу оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів чи послуг. Так, тепер у ньому зазначено, що акцизний податок на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до бази оподаткування ПДВ.

 

Книга обліку і витрат тепер в електронному вигляді

 

З 1 січня 2016 року запрацювала послуга електронного сервісу «Електронний кабінет платника податків», впроваджена Державною фіскальною службою. У підсистемі такого сервісу передбачено режим «Ведення Книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді та формування податкової декларації» для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування.

Підприємці, які хочуть скористатися такою послугою, укладають договір з податковою інспекцією за місцем обліку на отримання посиленого сертифікату відкритих ключів, за допомогою яких у сервісі можна сформувати заяву на реєстрацію Книги та надіслати її до податкової інспекції за допомогою засобів електронного зв'язку.

Податкова інспекція після реєстрації заяви протягом 3 робочих днів формує та надсилає повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням її реєстраційного номера та дати реєстрації.

 

У якому розмірі в 2016 році нараховується ЄСВ із зарплати інвалідів.

Коростишівська ОДПІ повідомляє, що ЄСВ для підприємств, установ і організацій, у яких працюють інваліди, установлюється в розмірі 8,41% бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів.

ЄСВ для підприємств й організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, у яких кількість інвалідів становить не менш як 50% загальної чисельності працюючих, і за умови, якщо фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25% суми витрат на оплату праці, установлюється в розмірі 5,3% бази нарахування ЄСВ.

ЄСВ для підприємств й організацій громадських організацій інвалідів, у яких кількість інвалідів становить не менш як 50% загальної чисельності працюючих, і за умови, якщо фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25% суми витрат на оплату праці, установлюється в розмірі 5,5% бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів.

Відповідні ставки ЄСВ передбачають ч.ч. 13 і 14 ст. 8 Закону про ЄСВ.

Вони не зазнали змін у зв’язку із набранням чинності із 01.01.2016 р. Законом України від 24.12.2015 р. № 909-VIII, яким уведено ставку ЄСВ у розмірі 22% для решти страхувальників.

 

 

В якому розмірі у 2016 року сплачувати ЄСВ підприємцями.

Фізособи-підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, сплачують ЄСВ, як і інші платники ЄСВ з 1 січня 2016 року за ставкою 22%.

Оскільки з 1 січня 2016 року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 р. № 909-VIII (далі ― Закон № 909) внесено низку змін до Закону України «Про  збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI (далі ― Закон № 2464).

Порядок визначення бази нарахування ЄСВ порівняно з минулим роком не змінився. Так її визначають:

  • фізособи – підприємці, що перебувають на спрощеній системі оподаткування (крім пенсіонерів  за віком та інвалідів, які отримують пенсію чи соціальну допомогу) самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ (34450 грн) і не менше за розмір мінімального страхового внеску (з 01.01.2016 р. – 303,16 грн (1378 грн х 22%));
  • фізичні особи – підприємці, що перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують ЄСВ тільки за місяці, у яких вони отримали дохід (прибуток) у межах максимальної величини й не менше розміру мінімального страхового внеску. У тих місяцях, у яких вони  не отримали доходу (прибутку) вони мають право (а не зобов’язані) визначити базу нарахування ЄСВ з дотриманням мінімального й максимального її розміру.

 

Транспортний податок платитимуть не усі.

 

Починаючи з 1 січня 2016 року оподатковуватимуться транспортним податком легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить 750 розмірів мінімальної заробітної плати (1033500 грн), встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року на 2016 рік. Така вартість визначається за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки перемикання, пробігу легкового автомобіля.

Ставка податку складає (за рік) – 25 000 грн за автомобіль.

 

 

Новий розмір мінімальної заробітної плати

 

Починаючи з 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24.12.2015 р. № 928 ‑ VIII «Про Державний бюджет України на 2016 рік».

Цим законом встановлено мінімальну заробітну плату в такому розмірі (на місяць):

  1. з 1 січня - 1378 гривень;

2.   з 1 травня - 1450 гривень;

3.   з 1 грудня - 1550 гривень.

 

Прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлений на рівні мінімальної заробітної плати.

Даний закон опублікований в спеціальному випуску газети "Голос України" № 250 (6254) від 31.12.2015 р, а також на сайті Верховної ради України.

 

 

Громадяни можуть скористатись електронним кабінетом

 

Електронний кабінет платника податків – це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціально встановленого клієнтського застосування.

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

За допомогою даного сервісу платник податків має змогу:

– підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;

– переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків).

Для роботи з кабінетом платника податків необхідно мати:

– комп’ютер з встановленою операційною системою Windows (версії від Windows XP SP3 до Windows 8), підключений до мережі Інтернет;

– електронні ключі, видані Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (АЦСК ІДД – http://acskidd.gov.ua/);

– бажано мати встановленим Microsoft .NET версії 4.0 або вище (у разі відсутності, Вам буде запропоновано встановити її автоматично).

 

 

Податкова соціальна пільга.

Розмір податкової соціальної пільги (далі — ПСП) визначається виходячи з прожиткового мінімуму для працездатної особи (із розрахунку на місяць), установленого законом на 1 січня звітного податкового року.

У 2016 році податкова соцпільга лишається на рівні 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Це прописано не в п. 1 р. XIX «Прикінцевих положень» Податкового кодексу, а в пп. 169.1.1 ПКУ.

Таким чином, розмір загальної ПСП, на яку має право платник податку, становить у 2016 році 689 грн.

Підвищену ПСП установлено для:

  • платника податку, який утримує двох і більше дітей віком до 18 років, — у розмірі 100% загальної соцпільги (689 грн) із розрахунку на кожну таку дитину (пп. 169.1.2 ПКУ);
  • осіб, зазначених у пп. 169.1.3 ПКУ, — 150% загальної податкової соцпільги (1033,50 грн);
  • осіб, зазначених у пп. 169.1.4 ПКУ, — 200% загальної суми податкової соцпільги (1378 грн).

Протягом 2016 року граничний розмір доходу для застосування ПСП становитиме 1930 грн.

Окрім того,  граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП одному з батьків у випадку й у розмірі, які передбачені пп. 169.1.2 та пп.пп. «а», «б» пп. 169.1.3 ПКУ, визначається як добуток граничного розміру для застосування ПСП і відповідної кількості дітей.

 

Як зареєструвати касовий апарат у податковій інспекції?

 

Згідно із Законом України від 6.07.1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» для реєстрації касового апарату (далі РРО) суб’єкт господарювання подає до податкової інспекції:

  1. заяву про реєстрацію касового апарату за формою № 1-РРО (додаток 1);
  2. копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності чи користування РРО;
  3. копію документа на право власності або іншого документа, що дає  право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватись касовий апарат;
  4. копію договору суб'єта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт касового апарату.

 

Детальніші консультації можна отримати у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Шевченка, 1 та за телефоном: 5-23-80.

 

 

Нюанси відображення в розрахунку 1ДФ мобілізованих працівників

 

Коростишівська ОДПІ повідомляє, що в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, з якими укладений письмово трудовий договір.

Працівники, які знаходилися в штаті і були призвані на строкову  військову службу, військову службу по призову під час мобілізації, на особливий період або прийняті на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, яка загрожує національній безпеці, в графі "Працювало за трудовими договорами" податкового розрахунку по ф. 1ДФ не вказуються

 
Зміни в Податковому кодексі України -2016 PDF Друк
Організації і установи - Брусилівське відділення Коростишівської ОДПІ
Написав Administrator   
Вівторок, 19 січня 2016, 15:04

Податок на прибуток

Суттєвих змін не відбулося.

Скасована сплата авансових внесків з податку на прибуток. Натомість встановлений квартальний звітний період для великих платників податків (з річним обсягом доходів більше 20 млн. грн.). За підсумками року, як і раніше, декларацію подаватимуть малі платники (з річним обсягом доходів не більше 20 млн. грн.), новостворені підприємства та сільгоспвиробники.

Великі платники сплачуватимуть податок щоквартально, а малі – раз на рік. Також до 31 грудня 2016 року великі платники податку мають сплатити авансовий внесок у розмірі 2/9 суми податку на прибуток, нарахованої до сплати у податковій звітності за три квартали 2016 року.

Податок на додану вартість

Зміни стосуються, головним чином, двох  речей: спеціального режиму оподаткування сільгоспвиробників та бюджетного відшкодування ПДВ. Також зазнали деяких змін правила формування податкових зобов’язань та податкового кредиту.

Оподаткування сільгоспвиробників

На 2016 рік частково збережений спеціальний режим оподаткування ПДВ для сільгоспвиробників. Суми ПДВ за реалізовану ними сільгосппродукцію, які раніше повністю залишалися у розпорядженні тих сільгоспвиробників, які використовують спеціальний режим оподаткування, тепер розподілятимуться між бюджетом та спеціальними рахунками підприємств у таких пропорціях:

  • При реалізації зернових і технічних культур 85% ПДВ перераховується до бюджету, 15% залишається у розпорядженні підприємства;
  • При реалізації молока та великої рогатої худоби 20% до бюджету, 80% у розпорядженні підприємства;
  • При реалізації іншої сільгосппродукції ПДВ розподіляється у пропорції 50/50.

Дія спеціального режиму припиняється з 2017 року.

Скасоване звільнення від оподаткування ПДВ експорту зернових та технічних культур. З 2016 року всі операції з експорту продукції рослинництва оподатковуватимуться за нульовою ставкою.

Бюджетне відшкодування ПДВ

Право на бюджетне відшкодування ПДВ отримають всі платники податку, включно з тими, що зареєстровані менш ніж за 12 місяців, або мали невеликі обсяги оподатковуваних операцій, або взагалі їх не мали. Експортери зерна зможуть отримати бюджетне відшкодування на загальних підставах.

Заяви на отримання бюджетного відшкодування ПДВ підлягатимуть внесенню до Реєстру заяв на відшкодування, який публікуватиметься на сайті ДФС. Платники податку отримуватимуть відшкодування у порядку черговості внесення заяв до Реєстру.

На протязі 30 днів після граничного терміну подання декларації податковий орган має провести камеральну перевірку, та або узгодити суму ПДВ до відшкодування, або надіслати платнику податків податкове повідомлення про зменшення суми до відшкодування. На протязі п’яти робочих днів після перевірки податковий орган зобов’язаний видати висновок на відшкодування податку. Якщо податковий орган не проведе вчасно камеральну перевірку, платник податку автоматично отримує право на відшкодування.

Документальні перевірки сум, заявлених до відшкодування, проводитимуться виключно у разі якщо від’ємне значення ПДВ виникло до 1 липня 2015 року, або сформоване за рахунок придбання товарів до 1 січня 2016 року у сільгоспвиробників, що використовують спеціальний режим оподаткування ПДВ. В усіх інших випадках відшкодування проводиться на підставі даних системи електронного адміністрування ПДВ.

Що стосується повернення з бюджету переплати з ПДВ, то воно здійснюватиметься виключно на рахунки у системі електронного адміністрування ПДВ.

Податковий орган відтепер не має права анулювати реєстрацію платника ПДВ та відмовити у бюджетному відшкодуванні на підставі відсутності особи за юридичною адресою (місцем проживання) або на підставі відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.

Визначення суми податкового зобов’язання та податкового кредиту

База оподаткування ПДВ у разі реалізації товарів та послуг нижче їх собівартості тепер визначатиметься за новими правилами:

  • Для покупних товарів – не нижче ціни їх придбання;
  • Для самостійно виготовлених товарів (послуг) – не нижче звичайних цін, а не собівартості, як було до цього;
  • Для необоротних активів – як і раніше, не нижче їхньої балансової вартості.

Тобто, у разі реалізації власної продукції нижче її собівартості, у разі якщо ціна реалізації відповідатиме рівню звичайних цін, не треба буде нараховувати додаткову суму податкового зобов’язання.

Податковий орган зможе нараховувати податкові зобов’язання на вартість недостачі товарів на підставі акту інвентаризації.

Акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів не включатиметься у базу оподаткування ПДВ.

При продажу банками та іншими фінансовими установами – кредиторами заставного майна, базою оподаткування буде позитивна різниця між ціною продажу та заставною ціною майна.

З Кодексу виключена норма про те, що продавець має право зменшити свої податкові зобов’язання тільки після реєстрації розрахунку коригування покупцем. Але не зрозуміло, яким чином на практиці має діяти продавець у разі, якщо покупець не зареєстрував розрахунок коригування, по якому передбачається зменшення суми податку, тобто на підставі чого продавець у такому випадку може зменшити суму податкового зобов’язання.

Помилки у реквізитах податкової накладної, які не заважають ідентифікувати операцію та її сторони, та не впливають на суму ПДВ, не можуть бути підставою для відмови у податковому кредиті покупцю. Податкова накладна відтепер може вважатися недійсною тільки у разі помилки у податковому номері продавця або покупця, або у коді УКТ ЗЕД товару.

Податок на доходи фізичних осіб

Базова ставка податку на доходи фізичних осіб збільшена з 15 до 18 відсотків. При цьому не застосовуватиметься збільшена ставка податку до доходів, що перевищують 10 мінімальних заробітних плат.

Виграші та призи оподатковуватимуться за базовою, а не подвійною, як раніше, ставкою.

Пенсії, що перевищують три мінімальні заробітні плати, оподатковуватимуться за ставкою 15 відсотків.

Пасивні доходи, отримані від інститутів спільного інвестування, оподатковуватимуться за базовою ставкою 18 відсотків, а дивіденди, отримані від платників податку на прибуток, – як і раніше, за ставкою 5 відсотків.

Остаточно розмір податкової соціальної пільги для всіх платників встановлений на рівні 50 відсотків прожиткового мінімуму. Раніше ця пільга становила 100 відсотків прожиткового мінімуму, але Перехідними положеннями Кодексу була зменшена до 50 відсотків.

Змінений порядок розрахунку авансових внесків з податку на доходи фізичними особами – підприємцями, що використовують загальну систему оподаткування. Тепер авансові внески сплачуватимуться на підставі фактичних доходів за кожний календарний квартал (крім четвертого), а не у розмірі 100 відсотків податку за попередній рік, як це було. Відповідно, не треба буде подавати жодних заяв до податкового органу у разі зменшення суми авансових внесків. Авансові внески сплачуватимуться 3 рази на рік – до 20 квітня, 20 липня та 20 жовтня (раніше було 15 березня, 15 травня та 15 серпня та 15 листопада).

Єдиний податок

Річний обсяг доходу для платників єдиного податку 3 групи обмежений 5 млн. грн., а ставка збільшена з 2 до 3 відсотків у разі сплати ПДВ, та з 4 до 5 відсотків для неплатників ПДВ.

Для платників єдиного податку 4 групи розмір ставок податку збільшено у 1,8 разів.

Єдиний соціальний внесок

Для роботодавців встановлена єдина ставка єдиного соціального внеску 22 відсотка. Раніше ставка ЄСВ складала від 36,76 до 49,7 відсотка, залежно від класу професійного ризику підприємства.

Ставка 22 відсотка також застосовуватиметься до чистого доходу фізичних осіб – підприємців.

Максимальна величина бази нарахування єдиного соціального внеску збільшена з 17 до 25 прожиткових мінімумів на місяць. База для нарахування ЄСВ за основним місцем роботи має бути не меншою за мінімальну заробітну плату.

Єдиний соціальний внесок тепер не утримуватиметься з заробітної плати найманих працівників та з сум виплат за договорами цивільно-правового характеру. Наймані працівники та інші особи, що отримують доходи, сплачуватимуть єдиний соціальний внесок на добровільних засадах.

Акцизний податок

Починаючи з 1 липня 2016 року вводиться система електронне адміністрування реалізації пального, аналогічна системі електронного адміністрування ПДВ. На кожну поставку пального платник акцизного податку повинен буде скласти акцизну накладну у електронній формі та зареєструвати її у Єдиному реєстрі акцизних накладних. Облік у системі електронного адміністрування реалізації пального вестиметься у літрах пального за кожним кодом товарної підкатегорії УКТ ЗЕД. Платник акцизного податку зможе зареєструвати акцизні накладні на кількість пального, отриманого від постачальників за зареєстрованими у системі акцизними накладними, а у разі якщо цієї кількості недостатньо – шляхом поповнення рахунку у системі грошовими коштами.

Особи, які реалізують пальне, підлягатимуть обов’язковій реєстрації платниками акцизного податку.

Збільшені ставки акцизного податку на алкогольні напої та тютюнові вироби.

Система електронного адміністрування акцизного податку почне діяти з 1 липня 2016 року. До цієї дати система діятиме у тестовому режимі. На 1 липня 2016 року платники акцизного податку повинні провести інвентаризацію залишків пального та подати акт інвентаризації податковому органу.

Екологічний податок

Збільшені ставки екологічного податку за викиди в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти та розміщення забруднюючих речовин.

Рентна плата

Скасована рентна плата за транзитне транспортування газу територією України, також зменшені ставки рентної плати на видобування природного газу. В той же час збільшені ставки за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, за користування радіочастотним ресурсом, за спеціальне використання води, за спеціальне використання лісових ресурсів

Податок на майно

Збільшена гранична ставка податку на майно за об’єкти нерухомості з 2 до 3 відсотків мінімальної заробітної плати за 1 кв.м. З об’єктів житлової нерухомості, площа яких перевищує 300 кв.м для квартири та 500 кв.м для будинку, додатково буде потрібно сплатити 25000 грн. на рік.

Органи місцевого самоврядування позбавлені права встановлювати додаткові пільги шляхом збільшення неоподатковуваної площі житлової нерухомості.

Транспортний податок

Транспортний податок сплачуватиметься виходячи не з об’єму двигуна, а з ринкової вартості автомобіля. Під оподаткування підпадають автомобілі середньо ринковою вартістю більше 750 мінімальних заробітних плат (у 2016 році – 1 млн. 33,5 тис. грн.) та віком до 5 років.

Штрафні санкції

Збільшений штраф за відсутність реєстрації податкових накладних, що видаються покупцям – платникам ПДВ. У разі відсутності реєстрації податкової накладної протягом 180 днів штраф складатиме 100 відсотків суми ПДВ, зазначеної у цій податковій накладній, замість 50%, як зараз.

Якщо податковий орган виявить неправильне заповнення обов’язкових реквізитів податкової накладної, на продавця накладатиметься штраф 170 грн., та він буде зобов’язаний виправити такі помилки. У разі, якщо продавець не виправить помилки у податковій накладній протягом 15 календарних днів, до нього застосовуватиметься штраф у розмірі від 10 до 100 відсотків суми ПДВ, залежно від тривалості прострочення.

За реалізацію пального без реєстрації платником акцизного податку передбачений штраф у розмірі 100% вартості реалізованого пального.

За порушення термінів реєстрації акцизних накладних передбачені штрафні санкції, аналогічні санкціям за порушення термінів реєстрації податкових накладних, у розмірі від 2 до 50 відсотків суми акцизного податку, в залежності від тривалості прострочення.

 

 

Про організацію роботи з адміністрування єдиного податку для юридичних осіб-платників третьої групи.

Юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає встановленим вимогам та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України. (далі-Кодекс).

Застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності надає суб”єкту господарювання низку переваг :

-         спрощення процедури і порядку реєстрації платника податку;

-         значне спрощення процедури обрахунку об”єкта оподаткування для визначення суми єдиного податку;

-         звільнення від сплати окремих податків і зборів, що надає можливість суб”єктам господарювання заповнювати та подавати лише раз на квартал податкову декларацію платника єдиного податку- юридичної особи замість різноманітних форм податкової звітності по податках та зборах, які не справляються платниками єдиного податку;

-         спрощення ведення бухгалтерського обліку та форм фінансової звітності ;

-         надання вибору щодо сплати ПДВ.

Відповідно до умов Кодексу підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб”єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно не відповідність суб”єкта господарювання вимогам, встановленим ст. 291 та п.п 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Кодексу.

Реєстррація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу, зокрема, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку вимог, встановлених главою 1 розділу  XIV Кодексу.

 

(Лист ДФС від 18.11.2015р. № 42467/7/99-99-15-03-01-17)

 

З 1 січня стартує деклараційна кампанія – 2016


Коростишівська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області нагадує про початок кампанії декларування доходів громадян отриманих в 2015 році.

Цьогорічні доходи та майновий стан громадянам потрібно буде декларувати за новою формою декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), яка затверджена наказом Мінфіну від 02.10.2015 №859 та зареєстрована у Мін’юсті 26.10.2015 за №1298/27743. Окрім того наказ №859 містить Інструкцію щодо її заповнення.

Слід звернути увагу, що при заповненні нової форми звітності платники декларуватимуть доходи та розраховуватимуть податкове зобов’язання не лише з податку на доходи фізичних осіб, але й з військового збору.

Нагадаємо, що обов’язок щодо подання декларації про майновий стан і доходи, отримані у 2015 році, передбачений для тих громадян, які отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, але з яких податок не утримувався. Зокрема до таких доходів можна віднести:

- доходи від осіб, які не є податковими агентами; 
- доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна; 
- дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм); 
- інвестиційний прибуток; 
- вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна; 
- іноземні доходи. 

Також, обов’язкове подання декларації у разі отримання громадянином доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород від двох і більше податкових агентів тощо. 

Податкова декларація за 2015 рік подається до 1 травня 2016 року. Щодо права на податкову знижку, то скористатися ним зможуть громадяни упродовж усього 2016 року.

Звертаємо увагу, що подати декларацію можна на паперових носіях, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або в електронному вигляді через інформаційний портал державної фіскальної служби України з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису.

Додамо, на офіційному веб-порталі ДФС України www.sfs.gov.ua платники мають можливість скористатися електронним сервісом „Декларування та допомога он-лайн” або електронним сервісом „Електронний кабінет платника податків” та за допомогою детальних інструкцій та підказок заповнити декларацію з необхідними додатками та відправити документ он-лайн.

Довідково повідомляємо, що Державною фіскальною службою України з метою покращення податкової культури, підвищення рівня обслуговування платників та у зв’язку із запровадженням нової форми декларації затверджені Методичні рекомендації щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи і провадиться доопрацювання сервісу „Декларування та допомога он-лайн”.

 

 

Коростишівська ОДПІ звертає увагу, що Мінфін затвердив нову форму декларації з рентної плати.

Мінфін наказом від 17.08.2015 р. №719 затвердив нову форму податкової декларації з рентної плати.

Нагадуємо, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов’язань з рентної плати.

Сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за звітний період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації з урахуванням фактично сплачених авансових внесків.

Наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування в "Офіційному віснику України" у № 75  від 29.09.2015р. Відповідно втратили чинність форми:

розрахунків з плати за користування надрами;

декларації збору за спеціальне використання води;

розрахунку збору за спеціальне використання лісових ресурсів;

розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України;

- розрахунків з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України.

 

 

Згідно наказу Мінфіну від 17.08.2015 № 715 нова форма звітності з екологічного податку вперше подається за підсумками IV кварталу 2015 року.

Коростишівська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 250.1 ст. 250 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) базовий податковий (звітний) період для екологічного податку (далі – Податок) дорівнює календарному кварталу.

Податкові декларації екологічного податку за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, подаються платниками податку протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу до контролюючих органів (п. 250.2 ст. 250 Кодексу).

Наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715 „Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 (далі – Наказ № 715), який набрав чинності з дня його офіційного опублікування (Офіційний вісник України, 2015, № 74 (25.09.2015), ст. 2469) – 25 вересня 2015 року, затверджено нову форму Податкової декларації екологічного податку.

Згідно з п. 46.6 ст. 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Таким чином, Податкова декларація екологічного податку за IV квартал 2015 року подається за новою формою, затвердженою Наказом № 715.

 

 

Застосування РРО підприємцями II-III груп єдиного податку.

Зокрема, підприємці – платники єдиного податку другої групи у разі перевищення обсягу доходу 1 млн грн у 2015 році зобов’язані з 01.01.2016 розпочати застосування РРО

Коростишівська ОДПІ  нагадує, що згідно з Законом  №71-VIII норми стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку, набирають чинності:

  • для платників єдиного податку третьої групи – з 1 липня 2015 року;
  • для платників єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016.

Так, Законом було внесено зміни до пункту 296.10 Податкового кодексу в частині застосування РРО підприємцями – платниками єдиного податку другої і третьої груп.

Водночас Законом  № 569-VIII, який набрав чинності 23.07.2015, пункт 296.10 ПКУ викладено у новій редакції, зокрема визначено, що РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

  • першої групи;
  • другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Наприклад, підприємці – платники єдиного податку третьої групи, які за перше півріччя 2015 року перевищили обсяг доходу 1 000 000 гривень, зобов’язані були вже з 01.10.2015 при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати реєстратори розрахункових операцій, або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків.

Враховуючи викладене, зауважимо, зокрема, що підприємці – платники єдиного податку другої групи у разі перевищення обсягу доходу 1 000 000 гривень у 2015 році (незалежно від місяця, у якому відбулося таке перевищення) зобов’язані з 01.01.2016 при провадженні своєї господарської діяльності розпочати застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

 

Єдиний податок-2016.

Нагадаємо, що 22 грудня 2015р., в Верховній Раді зареєстровано законопроект №3688 " Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році".

Що змінює він для платників єдиного податку?

Як і було оголошено перед складанням цього законопроекту, групи платників єдиного податку залишатимуться без змін. Тобто, їх буде 4, як і в 2015 році.

Але у 3-й групі зможуть знаходитися лише підприємці та юридичні особи, у яких протягом календарного року обсяг річного доходу не перевищує 5 000 000 гривень. При цьому кількість найманих працівників не обмежується.

Ставки податку.

Для 1-ї та 2-ї груп ставки єдиного податку не зміняться. Вони залишатимуться фіксованими, але при цьому застосовуватимуться до більшого розміру мінімальної зарплати (бази оподаткування).

А отже, Законом про Держбюджет на 2016 рік  встановлено з 1 січня 2016 року мінімальну зарплату у розмірі 1378 грн, то місячна сума єдиного податку становитиме у 2016 році:

  • для платників 1-ї групи 137,8 грн;
  • для платників 2-ї групи  275,6 грн.

Для платників 3-ї та 4-ї груп платників податку ставки єдиного податку збільшуються (згідно зі ст. 293 ПКУ). Так, для 3-ї групи ставки замість 2% (для платників ПДВ) і 4% (для неплатників ПДВ) збільшаться відповідно до 3% та 5%. База застосування цих ставок залишається тією ж самою - це сума отриманого доходу.

Як і раніше, до доходу, отриманого із порушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткування, застосовуватимуться інші ставки:

  • для підприємців 1-2 груп 15%;
  • для платників 3-ї групи – 6% або 10%. Тобто, подвійна ставка, розмір якої залежатиме від того, за якою ставкою сплачуватиме платник податку єдиний податок.

Для платників єдиного податку 4-ї групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):

  • для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди) - 0,81;
  • для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, - 0,49;
  • для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) - 0,49;
  • для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, - 0,16;
  • для земель водного фонду – 2,43;
  • для ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди, - 5,4.
 
Нова декларація про майновий стан і доходи PDF Друк
Організації і установи - Брусилівське відділення Коростишівської ОДПІ
Написав Administrator   
Вівторок, 19 січня 2016, 15:00

З 1 січня 2016 року запроваджується нова форма декларації про майновий стан і доходи, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 за № 859 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 за № 1298/27743.

Для зручності фізичних осіб у новій декларації об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Враховуючи це, за результатами 2015 року фізичні особи, які отримували доходи не від податкових агентів (зокрема від інших фізичних осіб) та іноземні доходи, визначають податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору в одній податковій звітності. При цьому подання будь-якої додаткової звітності не передбачається.

Для спрощення та зменшення часу для її заповнення обсяг зменшено з 2 аркушів до 1, а кількість додатків – з 7 до 4.

Тепер додатки заповнюються лише при отриманні доходів, які передбачають особливий розрахунок оподатковуваного доходу при:

отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, у випадках передбачених Податковим кодексом;

операціях з інвестиційними активами;

отриманні іноземних доходів;

визначенні оподатковуваного доходу від здійснення підприємницької та незалежної професійної діяльності.

Значна кількість інформації, яка раніше заповнювалась в додатках, наразі відображається в самій декларації.

Так, інформація про уповноважену особу, яка раніше відображалась в окремому додатку, тепер відображається в декларації.

Фізичні особи, які мають намір скористатися правом на податкову знижку раніше заповнювали декларацію і додаток, в якому визначали реквізити всіх первинних документів за понесеними витратами. Тепер такі фізичні особи заповнюють лише декларацію, в якій відображають загальну суму понесених витрат та суму податку до повернення.

Відомості щодо відчуження нерухомого (рухомого) майна відображаються в декларації без заповнення додатку та переліку відчуженого майна.

Інформація про отримані доходи та перелік майна, яке надається в оренду (суборенду) також без заповнення додатку відображається в декларації.

Крім того, якщо за результатами перерахунку податку з доходів, отриманих від двох та більше податкових агентів у випадках передбачених законодавством, виникає від’ємне значення, такий платник податку за результатами 2015 року має право задекларувати суму податку на доходи фізичних осіб до повернення з бюджету.

Одним з нововведень є те, що платник податків самостійно визначає свій статус: громадянин; особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність або підприємець, який перебуває на загальній системі.

Нагадуємо, що за результатами 2015 року фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі подають декларацію про майновий стан і доходи до 10 лютого 2016 року, в якій разом з доходами від підприємницької діяльності декларують іноземні та інші доходи.

Громадяни та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, подають  декларацію про майновий стан і доходи за результатами 2015 року до 01 травня 2016 року. Оскільки, 01 травня 2016 року припадає на вихідний день, відповідно до норм податкового законодавства останній день подання декларації про майновий стан і доходи переноситься на перший робочий день, тобто, 03 травня 2016 року.

 

Лист ДФС від 27.11.2015 № 11131/Ш/99-99-17-03-03-14http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/print-65299.html

Державна фіскальна служба Україна розглянула звернення … щодо особливостей оподаткування військовим збором грошового забезпечення військовослужбовців, які беруть участь в антитерористичній операції, і в межах компетенції повідомляє таке.

Статтею 9 Закону України від 20 грудня 1991 року № 2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби.

Відповідно до п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір (далі – збір).

Згідно з п.п. 1.1 п. 161підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Кодексу, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Об'єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

Так, п. 163.1 ст. 163 Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються доходи, визначені п. 164.2 ст. 164 Кодексу, крім зазначених у ст. 165 Кодексу.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу, за ставкою 1,5 відсотка (п.п. 1.4 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

Разом з цим п.п. 165.1.10 п. 165.1 ст. 165 Кодексу встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються сума грошового або майнового утримання чи забезпечення військовослужбовців строкової служби (у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу), передбачена законом, яка виплачується з бюджету чи бюджетною установою.

Пунктом 1.7 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу передбачено, що звільняються від оподаткування збором доходи, які згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1

ст. 165 Кодексу.

При цьому Законом України від 18 червня 2015 року № 548-VIII «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування військовим збором грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції» (далі – Закон № 548), що набрав чинності 09.07.2015, але введений в дію 09.09.2015, п. 1.7 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу доповнено новим абзацом такого змісту: «Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в антитерористичній операції.

Порядок підтвердження статусу зазначених осіб з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором визначається Кабінетом Міністрів України».

Враховуючи викладене, доходи, отримані військовослужбовцями Збройних Сил України у вигляді грошового забезпечення, нараховані (виплачені) починаючи з 09.09.2015 за період їх безпосередньої участі в антитерористичній операції, звільняються від оподаткування військовим збором у разі підтвердження статусу зазначених осіб.

 

Голова                                                                                                                  Р.М. Насіров

 

Лист ДФС від 23.11.2015 № 24875/6/99-99-19-03-02-15http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-65280.html

 

Про надання відповіді

Державна фіскальна служба України розглянула звернення платника податків щодо необхідності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) розрахунку коригування до податкової накладної, складеної до 01.02.2015, на суму ПДВ, що не перевищувала 10 тис.грн. та не підлягала реєстрації в ЄРПН, за умови, що сума ПДВ після проведення коригування не досягає обсягу 10 тис.грн., та повідомляє.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник ПДВ зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН.

Згідно з пунктом 11 розділу XX ПКУ з 01.02.2015 реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

Платники ПДВ мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН на суму, обчислену за формулою, визначеною пунктом 200 1.3. статті 200 1ПКУ.

Пунктом 200 1.3. статті 200 1 ПКУ, з урахуванням змін, внесених Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", встановлено, що показники формули, за якою визначається сума, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН, обраховуються з 01.07.2015. Під час обрахунку показників SНаклОтр (сума ПДВ за отриманими податковими накладними) та SНаклВид (сума ПДВ за виданими податковими накладними) також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 01.07.2015 та зареєстровані в ЄРПН, до податкових накладних, складених до 01.07.2015, що підлягали наданню покупцям - платникам податку.

Таким чином, розрахунки коригування, складені починаючи з 01.07.2015, до податкових накладних, складених до 01.07.2015 (у тому числі до 01.02.2015), під час обрахунку показників формули SНаклОтр та SНаклВид:

враховуються, якщо податкові накладні підлягали наданню покупцям - платникам податку;

не враховуються, якщо податкові накладні були складені на покупців - неплатників ПДВ.

Згідно з пунктом 4 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, розрахунок коригування до податкової накладної, складеної до 1 лютого 2015 року та відомості якої не підлягали внесенню до ЄРПН у зв'язку з недосягненням суми, визначеної пунктом 11 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, підлягає реєстрації після реєстрації такої накладної.

Для цього постачальник (продавець) товарів (послуг) повинен протягом доби зареєструвати податкову накладну (незалежно від дати її складення з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 ПКУ) та розрахунок коригування до неї.

Враховуючи викладене, якщо платник податку після 01.07.2015 складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, в якій сума ПДВ не перевищувала 10 тис.грн. та яка на дату її складення не підлягала реєстрації в ЄРПН, і після проведення такого коригування сума ПДВ не досягає обсягу 10 тис.грн., то такі розрахунок коригування та податкова накладна підлягають реєстрації в ЄРПН.

Голова                                                                                           Р.М. Насіров

 

Лист ДФС від 25.11.2015 № 25184/6/99-99-17-03-03-15http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-65239.html

 

Державна фіскальна служба Україна розглянула лист …. щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб та єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сум виплат в межах середнього заробітку працівнику, призваному на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на строк більше одного року, та включення такої суми до складу витрат підприємства і в межах компетенції повідомляє таке.

Частиною другою ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім того, Податковим кодексом України (далі – Кодекс) визначено функції контролюючих органів, зокрема, п. 191.1 ст. 191 Кодексу передбачено, що контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів, установлених Кодексом, а також надають податкові консультації відповідно до норм Кодексу.

Згідно з п. 52.5 ст. 52 Кодексу контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Частиною третьою ст. 119 Кодексу Законів про працю (далі – КЗпП) у редакції Закону України  від 14 травня 2015 року № 433-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань соціального захисту громадян України, які проходять військову службу під час особливого періоду» встановлено, що за працівниками, зокрема, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З 12.11.2015 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2015 року № 911 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 року № 105» (далі – Постанова № 911), якою, зокрема, затверджені зміни до Порядку виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв'язку з прийняттям на військову службу за контрактом (далі – Порядок).

Дія Порядку поширюється, зокрема, на громадян України, які,  починаючи з 18 березня 2014 р. були призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Разом з тим, Порядок визначає механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, зокрема, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок і в межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті за програмою 2501350 «Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв'язку з прийняттям на військову службу за контрактом».

Крім того, Постановою № 911 пункт 3 Порядку доповнено абзацом другим, згідно з яким працівникам, призваним на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, компенсація з бюджету середнього заробітку здійснюється на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня
2015 року № 423 (далі – Положення), Мінсоцполітики є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері праці та соціальної політики, трудових відносин, соціального захисту.

Мінсоцполітики відповідно до покладених завдань інформує в межах повноважень, передбачених законом, та надає роз'яснення щодо реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Мінсоцполітики
(п.п. 103 п. 4 Положення).

Водночас п. 7 Порядку передбачено, що оподаткування, нарахування і сплата єдиного внеску на компенсацію проводяться відповідно до Кодексу і Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, п.п. «и» п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 якого визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Крім того, згідно з частиною сьомою ст. 7 Закону № 2464 не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Враховуючи зазначене, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, до дня фактичної демобілізації не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб та не є базою нарахування та утримання єдиного внеску.

Відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 розділу ІІІ Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є, зокрема, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Таким чином, податкові зобов’язання з податку на прибуток визначаються виходячи з бухгалтерського фінансового результату, відкоригованого на різниці, сформовані відповідно до положень Кодексу.

Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про витрати підприємства та її розкриття у фінансовій звітності визначено Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за № 27/4248, згідно з яким витрати на оплату праці включаються до складу витрат.

Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про доходи підприємства та її розкриття у фінансовій звітності визначено Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженим  наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.12.1999 за № 860/4153, відповідно до п.17 якого отримане цільове фінансування (у тому числі кошти, вивільнені від оподаткування у зв'язку з наданням пільг з податку на прибуток підприємств) визнається доходом протягом тих періодів, в яких були зазнані витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування.

Голова                                                                                                     Р.М. Насіров

 
Перехідний період для заміни касової техніки PDF Друк
Організації і установи - Брусилівське відділення Коростишівської ОДПІ
Написав Administrator   
Вівторок, 19 січня 2016, 14:58

Звертаємо увагу, що пункт 8 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року №265/95-ВР, доповнено абзацами другим та третім у такій редакції:

«З 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до фіскальних органів по дротових або бездротових каналах зв'язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам'яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів».

Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до органів фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (2-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

Відділ комунікацій

 
<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>

Сторінка 6 з 66
© 2013-2015 Раді вітати вас на сайті Брусилівської районної державної адміністрації | Created by Admin